Moss
ASK Meglergaarden
Vår historie
Meglergaarden AS, din eiendomsmegler i Moss. Meglergaarden ble etablert i 2005 og er spesialister på eiendomsmegling i Moss og omegn. Med høy lokalkunnskap omsetter vi alle typer eiendom; leiligheter, eneboliger, rekkehus, tomannsboliger, fritidseiendommer og tomter. I tillegg har vi en egen spesialavdeling for nybygg og prosjektboliger, der de fleste av våre meglere er etterutdannet innen prosjektsalg.
I 2023 inngikk vi et samarbeid med ASK; en fremoverlent eiendomsmeglerkjede med kunden i fokus og med de beste annonseverkstøyene på markedet. Samarbeidet gjør oss enda sterkere og gir oss enda større frihet til å fokusere på det vi skal være best på – eiendomsmegling i Moss og omegn – noe du som kunde vil nyte godt av. Hos oss får du personlig oppfølging fra start til slutt. Det er den samme megleren som er med deg fra det første møte, til den endelige overleveringen. En megler som kjenner både deg og den som skal kjøpe boligen din. Det er erfaringen og engasjementet blant våre eiendomsmeglere som definerer Meglergaarden og skiller oss fra våre konkurrenter. Velkommen til en hyggelig boligprat!
Våre ansatte / meglere
Tone Selfors Ekeland
Ole-Morten Trondsæter
Christian Müller
Melita Bulut
Helene Ellefsen – PERMISJON
Kim Hansen
Jacob Skovly
Andreas Thoring
Lana Karina Lundmo
Ellen Sandtangen
Mats Måleng
Lena Johnsen
Linde Pedersen
Jonas Skovly
Tommy Skovly
Bjørn Erik Thorbjørnsen
Kjøpe eller selge eiendom?
Verdivurdering
Pristilbud
Flyttetjenester
Eiendommer
Finansiering
Flyttetjenester
Salgsprosessen
Vi lever etter vårt eget slagord:
Meglergaarden - eiendomsmegleren du anbefaler videre.
1. Befaring
Vi i Meglergaarden skreddersyr den beste salgsstrategien for din bolig.
Hver bolig har sine unike trekk – og strategien legges etter at vi har befart boligen.
På befaring kommer vi hjem til deg og går gjennom boligen. Dette er viktig for å kartlegge muligheter, utfordringer og finne den mest aktuelle kjøpergruppen for akkurat din bolig.
På befaringen merker megleren seg info og detaljer som brukes senere i markedsføringen.
I etterkant skal en takstmann befare leiligheten for å gi en teknisk vurdering samt måle opp leiligheten. All denne infoen brukes for å lage annonse og salgsoppgave.
Det vi trenger fra deg er at du har klart relevant dokumentasjon om eiendommen til befaringen.
Dette kan være dokumentasjon på utførte arbeider i bad eller kjøkken, papirer fra rørlegger, elektriker osv. Befaringen er også grunnlaget for meglers verdivurdering av eiendommen.
Etter å ha sett på flere faktorer, som prisutvikling, snittpriser i området, kvaliteter ved leiligheten, beliggenhet, alder og slitasje, setter vi meglerne i fellesskap verdivurdering på boligen din.
Tilbud på salg mottar du enten på befaring eller pr mail i etterkant.
2. Oppdragsinngåelse & markedsføring
OPPDRAGSINNGÅELSE
Du har nå mottatt tilbud på salg og bestemt deg for hvilken av våre meglere som skal gjennomføre salget av din bolig. For oss i Meglergaarden er det svært viktig at du som oppdragsgiver forstår fasene i salgsgangen og hva det er du betaler for. Vår oppdragsavtale er satt opp i tråd med relevant lovverk samt etter retningslinjer fra forbrukermyndighetene og Norges Eiendomsmeglerforbund – og er enkel å forstå. I oppdragsavtalen fastsettes betingelsene for salget, meglerprovisjonen og andre utlegg. Vi operere hovedsakelig med fast pris. Men vi har satt opp en prisliste som du finner her.
MARKEDSFØRING
God markedsføring er svært viktig for å nå ut til flest mulig potensielle budgivere.
Din Meglergaarden megler og du som selger har det samme målet – flest mulig interessenter på visning. Vi innhenter all relevant/nødvendig informasjon om boligen (kommunale avgifter, reguleringskart, servitutter, informasjon fra forretningsfører, grunnbokutskrift etc). Samtidig bestiller vi takstmann og fotograf, mens du klargjør leiligheten for salg – dette innebærer rydding, eventuelt maling, nødvendige reparasjoner osv. Vi rekvirerer også stylingbyrå, hvis vi i fellesskap kommer frem til at dette er en god investering for å oppnå bedre pris.
Vi gir deg tips og anbefalinger til hva som bør gjøres før takstmann og fotograf kommer innom boligen.
For at vi skal kunne markedsføre din bolig på best mulig måte er det avgjørende at vi har all relevant informasjon om boligen og målgruppene vi bør treffe. Vi skreddersyr blant annet digital markedsføring mot kjøpegruppene som er mest aktuelle for akkurat din bolig. Vi annonserer ellers i tradisjonelle nettannonser og aviser, om ønskelig.
I tillegg har vi svært dyktige samarbeidspartnere som kan lage målstyrte digitale annonser via sosiale medier eller drive direkte markedsføring. Alt etter hva som er den beste måten å nå de potensielle kjøperne av din bolig. Vi tar oss av all markedsføring din bolig trenger.
3. Visning & budrunde
Før visning hjelper din megler deg med tips til klargjøring av boligen slik at den fremstår fra sin beste side.
Vi følger opp interessenter som har lastet ned prospekt eller kontaktetoss i forkant av visningen.
På selve visningen stiller megler opp – godt forberedt til alle spørsmål som kan komme.
Husk viktigheten av detaljer. Mange på visning spør megler om naboer, strømutgifter, hvorfor du flytter osv. Om du i forkant har gitt megler info om dette skaper dette en trygghet for potensielle budgivere – som ofte gjenspeiler seg i flere budgivere – som igjen gir en ekstra god salgspris.
Hos oss kan du være trygg på at din megler gjør sitt ypperste for å få med flest mulig interessenter i budrunden slik at du oppnår maksprisen markedet er villig til å gi.
Meglergaarden har dyktige og profesjonelle meglere som ser viktigheten av å opptre ryddig og tillitsvekkende både på visning og i budrunden, nettopp for at interessen folk har vist gjenspeiler seg i bud på boligen.
I budrunden kontakter vi alle interessenter, tar imot bud og holder alle budgivere og andre interessenter løpende orientert. For hvert bud holder vi også deg som selger informert via SMS, slik du følger hele prosessen tett. Du har også mulighet til å enkelt følge med på budrunden i vår gratis app «ASK ME».
4. Salgsprosessen
Når budrunden er over og boliger er solgt er neste steg kontraktsmøte.
I forkant av kontraktsmøtet får du oversendt utkast til kjøpekontrakt, budlogg og andre relevante dokumenter. Kjøper og selger blir så innkalt til kontraktsmøte, eller vi tar det via e-signering.
Her går vi gjennom kontraktene og svarer på eventuelle spørsmål og uklarheter før kontraktene signeres. Dette er en formalisering av avtalen som ble gjort når budet ble akseptert.
Som i Oppdragsavtalen bruker vi Kjøpekontrakter som er satt opp i tråd med relevant lovverk samt etter retningslinjer fra forbrukermyndighetene og Norges Eiendomsmeglerforbund.
5. Overtagelse
Selger og kjøper møtes i boligen på overtagelsen. I forkant av dette har begge parter mottatt skriftlig bekreftelse på at kjøpesum og omkostninger er mottatt på meglers klientkonto. Megler / Overtakelsesagent deltar dersom ikke annet er avtalt.
På overtagelsesdagen går dere sammen gjennom boligen og selger viser frem boder, eventuelle fellesarealer m.m.
På overtagelsen skal kjøper godkjenne at boligen er ryddig og rengjort, megler leser sammen av strømmåler og flytter strømabonnement. Selger overleverer samtlige nøkler til kjøper.
Det skal samtidig fylles ut og signeres en overtagelsesprotokoll. Denne kan enten fylles ut fysisk (skjema utleveres på kontraktsmøtet) eller elektronisk via link begge parter mottar pr. sms før overtagelsen.
6. Oppgjør
I Meglergaarden bruker vi en profesjonell oppgjørsavdeling som sørger for at alt går riktig for seg og til enhver tid følger gjeldende lover og regler.
Vår svært dyktige oppgjørsavdeling sørger for at alle dokumenter er korrekt utfylt før disse oversendes til tinglysing og er særdeles effektive – slik at du som selger får oppgjøret så snart som mulig.