Fredrikstad

ASK Møller

Vår historie

Vi er ASK Møller Eiendomdsmegling - din lokale eiendomsmegler i byen vår. Vi hjelper deg med både kjøp og salg av bolig, verdivurdering og nye prosjekter. Kontoret er en av de eldste meglerhuset i Fredrikstad med over 60 års fartstid og har bred erfaring med eiendomsmegling i området. Med høy lokalkunnskap omsetter vi alle typer eiendom; leiligheter, eneboliger, rekkehus, tomannsboliger, fritidseiendommer og tomter.

Vi er 6 ansatte i Ask Møller, hvorav fem er eiendomsmeglere og en meglerkoordinatorer. Vi er heldige som har flere grener og samarbeidspartnere i vårt familietre. Vi har lokal oppgjørsavdeling i selskapet Gran oppgjør. Vi har tett samarbeid med Studio Eik som driver med blant annet boligfoto, digital møblering, boligstyling og interiørveileding. I tillegg har vi Fyri Forvaltning, som er et regnskapsførerselskap som sitter på en solid kompetanse innenfor økonomisk rådgivning til et bredt spekter av ulike eiendomsaktører.

I 2023 inngikk vi et samarbeid med Meglerverket i Sarpsborg, Meglergaarden i Moss og ASK Halden. Ask er en fremoverlent eiendomsmeglerkjede med kunden i fokus og med de beste annonseverktøyene på markedet. Samarbeidet gjør oss enda sterkere og gir oss større frihet til å fokusere på det vi skal være best på – nemlig eiendomsmegling i Fredrikstad og omegn, noe du som kunde vil nyte godt av! Ask er en nytenkende og uavhengig eiendomsmeglerkjede, hvor meglerne er våre ess i ermet og våre største helter. Det er erfaringen og engasjementet blant våre ansatte som definerer Ask Eiendomsmegling og som skiller oss fra våre konkurrenter. Vi har et brennende engasjement og interesse for lokalmiljøet vårt!

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nam lorem tellus, euismod at posuere eu, laoreet vitae elit. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per inceptos himenaeos.

Ola Nordmann

Lorem ipsum

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nam lorem tellus, euismod at posuere eu, laoreet vitae elit. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per inceptos himenaeos.

Ingrid Duong

Lorem ipsum

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nam lorem tellus, euismod at posuere eu, laoreet vitae elit. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per inceptos himenaeos.

Kristina Sande

Lorem ipsum

Salgsprosessen

1. Befaring

Vi i ASK skreddersyr den beste salgsstrategien for din bolig.

Hver bolig har sine unike trekk – og strategien legges etter at vi har befart boligen.

På befaring kommer vi hjem til deg og går gjennom boligen. Dette er viktig for å kartlegge muligheter, utfordringer og finne den mest aktuelle kjøpergruppen for akkurat din bolig.

På befaringen merker megleren seg info og detaljer som brukes senere i markedsføringen.

I etterkant skal en takstmann befare leiligheten for å gi en teknisk vurdering samt måle opp leiligheten. All denne infoen brukes for å lage annonse og salgsoppgave.

Det vi trenger fra deg er at du har klart relevant dokumentasjon om eiendommen til befaringen.

Dette kan være dokumentasjon på utførte arbeider i bad eller kjøkken, papirer fra rørlegger, elektriker osv. Befaringen er også grunnlaget for meglers verdivurdering av eiendommen.

Etter å ha sett på flere faktorer, som prisutvikling, snittpriser i området, kvaliteter ved leiligheten, beliggenhet, alder og slitasje, setter vi meglerne i fellesskap verdivurdering på boligen din.

Tilbud på salg mottar du enten på befaring eller pr mail i etterkant.

2. Oppdragsinngåelse & markedsføring

OPPDRAGSINNGÅELSE

Du har nå mottatt tilbud på salg og bestemt deg for hvilken av våre meglere som skal gjennomføre salget av din bolig. For oss i ASK er det svært viktig at du som oppdragsgiver forstår fasene i salgsgangen og hva det er du betaler for. Vår oppdragsavtale er satt opp i tråd med relevant lovverk samt etter retningslinjer fra forbrukermyndighetene og Norges Eiendomsmeglerforbund – og er enkel å forstå. I oppdragsavtalen fastsettes betingelsene for salget, meglerprovisjonen og andre utlegg. Vi operere hovedsakelig med fast pris. Men vi har satt opp en prisliste som du finner her.

MARKEDSFØRING

God markedsføring er svært viktig for å nå ut til flest mulig potensielle budgivere.

Din ASK megler og du som selger har det samme målet – flest mulig interessenter på visning. Vi innhenter all relevant/nødvendig informasjon om boligen (kommunale avgifter, reguleringskart, servitutter, informasjon fra forretningsfører, grunnbokutskrift etc). Samtidig bestiller vi takstmann og fotograf, mens du klargjør leiligheten for salg – dette innebærer rydding, eventuelt maling, nødvendige reparasjoner osv. Vi rekvirerer også stylingbyrå, hvis vi i fellesskap kommer frem til at dette er en god investering for å oppnå bedre pris.

Vi gir deg tips og anbefalinger til hva som bør gjøres før takstmann og fotograf kommer innom boligen.

For at vi skal kunne markedsføre din bolig på best mulig måte er det avgjørende at vi har all relevant informasjon om boligen og målgruppene vi bør treffe. Vi skreddersyr blant annet digital markedsføring mot kjøpegruppene som er mest aktuelle for akkurat din bolig. Vi annonserer ellers i tradisjonelle nettannonser og aviser.

I tillegg har vi svært dyktige samarbeidspartnere som kan lage målstyrte digitale annonser via sosiale medier eller drive direkte markedsføring. Alt etter hva som er den beste måten å nå de potensielle kjøperne av din bolig. Vi tar oss av all markedsføring din bolig trenger.

3. Visning & budrunde

Før visning hjelper din megler deg med tips til klargjøring av boligen slik at den fremstår fra sin beste side.

Vi følger opp interessenter som har lastet ned prospekt eller kontaktetoss i forkant av visningen.

På selve visningen stiller megler opp – godt forberedt til alle spørsmål som kan komme.

Husk viktigheten av detaljer. Mange på visning spør megler om naboer, strømutgifter, hvorfor du flytter osv. Om du i forkant har gitt megler info om dette skaper dette en trygghet for potensielle budgivere – som ofte gjenspeiler seg i flere budgivere – som igjen gir en ekstra god salgspris.

Hos oss kan du være trygg på at din megler gjør sitt ypperste for å få med flest mulig interessenter i budrunden slik at du oppnår maksprisen markedet er villig til å gi.

ASK har dyktige og profesjonelle meglere som ser viktigheten av å opptre ryddig og tillitsvekkende både på visning og i budrunden, nettopp for at interessen folk har vist gjenspeiler seg i bud på boligen.

I budrunden kontakter vi alle interessenter, tar imot bud og holder alle budgivere og andre interessenter løpende orientert. For hvert bud holder vi også deg som selger informert via SMS, slik du følger hele prosessen tett. Du har også mulighet til å enkelt følge med på budrunden i vår gratis app «ASK ME».

4. Salgsprosessen

Når budrunden er over og boliger er solgt er neste steg kontraktsmøte.

I forkant av kontraktsmøtet får du oversendt utkast til kjøpekontrakt, budlogg og andre relevante dokumenter. Kjøper og selger blir så innkalt til kontraktsmøte, eller vi tar det via e-signering.

Her går vi gjennom kontraktene og svarer på eventuelle spørsmål og uklarheter før kontraktene signeres. Dette er en formalisering av avtalen som ble gjort når budet ble akseptert.

Som i Oppdragsavtalen bruker vi Kjøpekontrakter som er satt opp i tråd med relevant lovverk samt etter retningslinjer fra forbrukermyndighetene og Norges Eiendomsmeglerforbund.

5. Overtagelse

Selger og kjøper møtes i boligen på overtagelsen. I forkant av dette har begge parter mottatt skriftlig bekreftelse på at kjøpesum og omkostninger er mottatt på meglers klientkonto. Megler / Overtakelsesagent deltar dersom ikke annet er avtalt.

På overtagelsesdagen går dere sammen gjennom boligen og selger viser frem boder, eventuelle fellesarealer m.m.

På overtagelsen skal kjøper godkjenne at boligen er ryddig og rengjort, megler leser sammen av strømmåler og flytter strømabonnement. Selger overleverer samtlige nøkler til kjøper.

Det skal samtidig fylles ut og signeres en overtagelsesprotokoll. Denne kan enten fylles ut fysisk (skjema utleveres på kontraktsmøtet) eller elektronisk via link begge parter mottar pr. sms før overtagelsen.

6. Oppgjør

I ASK bruker vi en profesjonell oppgjørsavdeling som sørger for at alt går riktig for seg og til enhver tid følger gjeldende lover og regler.

Vår svært dyktige oppgjørsavdeling sørger for at alle dokumenter er korrekt utfylt før disse oversendes til tinglysing og er særdeles effektive – slik at du som selger får oppgjøret så snart som mulig.

Kjøpe eller selge eiendom?

Går du med planer om å selge - ta kontakt med oss for en uforpliktende prat.
Finn en megler
Selge
Kjøpe
Selge eiendom

Verdivurdering

Grunnene til at folk foretar en verdivurdering er mange, enten du skal selge, refinansiere boliglån, fastsette verdien på boligen ved arveoppgjør, skilsmisse eller kausjon eller rett og slett bare for nysgjerrigheten sin skyld. Det er mange penger bundet opp i egen bolig og det er helt naturlig å ville ha en oversikt over verdien man sitter på.
Lurer du på hvor mye din bolig er verdt?
Kontakt oss
Selge eiendom

Pristilbud

Det er mye som skal tenkes på når du skal selge bolig. Og et viktig valg i prosessen er hvilken megler som skal selge boligen din. Et erfarent meglerfirma med god lokalkunnskap kan absolutt være et lurt valg som kan gi utslag på sluttsummen du sitter igjen med.
Lurer du på hva det koster å selge din bolig?
Kontakt oss
Selge eiendom

Flyttetjenester

Når livet blir travelt, er det godt å vite at du ikke trenger å gjøre alt alene. Vi hjelper deg gjerne med flytteprosessen via gode samarbeidspartnere innen vask, flyttetransport og lagring.
Trenger du bistand med flytteprosessen?
Kontakt oss
Kjøpe eiendom

Eiendommer

Med høy lokalkunnskap omsetter vi alle typer eiendom; både leiligheter, eneboliger, rekkehus, tomannsboliger, fritidseiendommer og tomter. I tillegg har vi en egen spesialavdeling for nybygg og prosjektboliger, der de fleste av våre meglere er etterutdannet innen prosjektsalg.
Går du med planer om å kjøpe eiendom?
Kontakt oss
Kjøpe eiendom

Flyttetjenester

Når livet blir travelt, er det godt å vite at du ikke trenger å gjøre alt alene. Vi hjelper deg gjerne med flytteprosessen via gode samarbeidspartnere innen vask, flyttetransport og lagring.
Trenger du bistand med flytteprosessen?
Kontakt oss

Våre ansatte / meglere

Kontakt meg

Tormod Møller

Eiendomsmegler MNEF

Kontakt meg

Gina Cielicki

Meglerkoordinator

Kontakt meg

Henriette Knold Andersen

Fagansvarlig / Partner / Eiendomsmegler MNEF

Kontakt meg

Magnus Winther Hansen

Eiendomsmegler / Partner

Kontakt meg

Dag Thomas Svendsen

Daglig leder / Partner / Eiendomsmegler MNEF

Kontakt meg

Karl Robert Hansen

Eiendomsmegler MNEF

Få med deg siste nytt i Fredrikstad boligmarked

Er du interessert i nyhetssaker ang. boligområdet i Fredrikstad og omegn?

ASK Møller

Ta kontakt med en av våre meglere allerede i dag!
Møller