Etter å ha jobbet med kundeservice i bank i store deler av sitt liv, hadde Elin Wilskow Jenssen (86) en klar formening om hvordan salgsprosessen skulle foregå da hun skulle flytte. ASK Meglergaardens Tony Ho leverte en service som hun ikke har sett maken til.
– Jeg vet nesten ikke hva jeg skal si. Jeg er så utrolig fornøyd og denne opplevelsen har rett og slett vært helt unik, skryter 86-åringen, som nettopp har kommet seg på plass i sin nye leilighet på Ekholt hvor hun stortrives.
Selve reisen gikk også ganske så radig – noe den måtte gjøre. Det var nemlig ingen tilfeldighet at Elin havnet på flyttefot.
– Mannen min Martin på 94 år falt og brakk lårhalsen. Han havnet først på Kalnes sykehus, deretter på Peer Gynt og så på Ryggeheimen. Han kunne ikke komme hjem til den gamle leiligheten ettersom det var noen trappetrinn og for smal dør til badet, forteller hun.
Elin og Martin har vært gift i imponerende 63 år, og de ville selvfølgelig fortsette å være nære hverandre. Da fant de en leilighet til salgs rett ved siden av Ryggeheimen og det var da de møtte Tony Ho for første gang.
Unik kundeservice
ASK Meglergaarden hadde ansvaret for å selge en bolig i Tverrveien på Ekholt og de falt pladask for den på visningen. Ekteparet kjøpte leiligheten og ønsket å bruke Tony Ho i salget av sin gamle leilighet.
– Det hadde vi jo aldri gjort hvis vi ikke var fornøyd med ham fra før, sier Elin og ler.
Selve salget gikk også kjempefint, men det var ikke salgssummen som den livlige 86-åringen var mest opptatt av.
– Jeg følte meg så trygg underveis. Han fulgte opp og oppdaterte meg hele veien, og arrangerte egne private visninger. Etter salget kom han innom med to flasker med eplemost fra Dyhre Gård og han har i tillegg ringt meg for å høre hvordan jeg har det i den nye boligen. Helt unikt, skryter Elin og legger til:
– Jeg må fortelle dere en historie: Underveis i salget trengte Tony nøkkel til garasjen og da var jeg tilfeldigvis på butikken. Jeg ba ham vente på meg, ettersom jeg ikke var så langt unna. Da jeg parkerte bilen spurte jeg samtidig om han kunne hjelpe meg med å bære opp handleposene. Det gjorde han med glede, forteller hun med et stort smil.
– Jeg håper ikke at vi trenger å selge igjen, men dersom vi gjør det, er det ingen tvil om hvem vi kommer til å kontakte, avrunder hun.
Kundeservice fra A til Å
Tony Ho er så takknemlig for alle de gode tilbakemeldingene. Samtidig mener han at dette bør være en selvfølge i yrket.
– For meg er det svært viktig å oppdatere kundene mine. Det skal være en del av salgsprosessen, det å få tett oppfølging. Det er veldig viktig, for det er mye penger det er snakk om i salg av bolig. Kundekontakten er heller ikke ferdig etter salget, for man har jo skapt et kundeforhold og jeg er jo spent på å høre hvordan de trives i sitt nye hjem, avslutter Tony Ho.
Skal du selge bolig? Kontakt Tony Ho her.
Se boligene vi har for salg her.